اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: درخواست داریم با اجرای طرح ترافیک در شیراز، آلودگی هوا به عنوان یکی از عوامل سرطان‌زا کنترل شود.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، محمد هادی ایمانیه به مناسبت روز پزشک در پنجاه‌و‌نهمین جلسه شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه زیرمیزی در استان فارس برای مراکز دانشگاهی حذف شد و همه پزشکان موظف هستند پول را در بیمارستان دریافت کنند، گفت: پزشکان اگر هزینه عمل جراحی را در مطب دریافت کنند، با آنان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 300 تا 400 هزار نفر جمعیت در حاشیه شهر شیراز زندگی می کنند، افزود: با راه‌اندازی مراکز بهداشتی باید تا پایان سال 93 با اعزام پزشک، بهداشت یار، دندانپزشک، کارشناس بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت خانواده به حاشیه شهر شیراز، سطح سلامت این مناطق را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امیدواریم در دهه فجر امسال شاهد راه‌اندازی بیمارستان سوختگی، سال آینده بیمارستان ابن سینا، دو سال بعد بیمارستان خاتم‌الانبیاء، همچنین بیمارستان‌های اعصاب و روان و احمد ابن موسی باشیم.

 ایمانیه با اشاره به اینکه در انجمن‌های تخصصی، موضوع نظارت بر مواد غذایی مطرح شده است، تصریح کرد: یکی از استادان چشم پزشکی درخواست راه‌اندازی شبکه NGO نظارت بر مواد غذایی را مطرح کرد و امروز این خواسته را دارم که هر کدام از اعضای شورای شهر عضوی از این شبکه شوند.

 وی افزود: در این راستا آموزش مختصری به اعضا داده می‌شود و این افراد ناظران بر مواد غذایی می‌شوند.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه سامانه پیگیری گزارشهای مردمی برای نظارت بر مواد غذایی 24 ساعته فعال است، گفت: 5000 غذا فروشی در شیراز را چطور می توان با 20 نفر ناظر کنترل کرد؟ باید همه در این طرح یاری گر ما باشند.

 ایمانیه با بیان اینکه درخواست داریم که آلودگی ترافیک به عنوان یکی از عوامل سرطان زا کنترل شود، بیان داشت: از فرمانده نیروی انتظامی استان فارس می‌خواهیم منطقه ترافیک را اجرایی کند که این کار برای آرامش اعصاب مناسب است و آلودگی هوای شهر نیز کنترل می‌شود.

 وی گفت: به دلیل استقبال مردم از طرح زایمان طبیعی قصد داریم بیمارستان شوشتری را به وضعیت بهتر احیا کنیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان گفت: امیدواریم عده کم پزشکانی که به فکر جیبشان هستند را خدا هدایت کند.

 لازم به ذکر است، در پایان جلسه این هفته شورای شهر، به مناسبت گرامیداشت روز پزشک و کارمند از سه گروه کارمندان نمونه شهرداری، شورا، امور مالیاتی و همچنین پزشکان نمونه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجلیل به عمل آمد.

1393/6/4

مطالب مرتبط :

سرطان خون از اثرات سوء بنزن/ آلودگی بنزین پتروشیمی در مجامع علمی قابل ارائه است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 شهريور 1393برچسب:آلودگی هوا,شیراز,سرطان,طرح ترافیک, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.